план
роботи шкільного
методичного
об’єднання
вчителів
початкових класів
Науково-методична проблема
школи: формування
всебічно розвиненої особистості в умовах
малокомплектної школи, здатної до самовдосконалення та самореалізації.
Виховна проблема школи:
виховання в учнів почуття відповідальності, високої духовності, патріотизму.
Сприяння усвідомлення учнями переваг здорового способу життя.
Проблема,
над якою працює методоб’єднання: компетентнісний розвиток молодших школярів
Орієнтовне положення про керівника методичного
об'єднання
- забезпечує
безперервність щодо удосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів;
- на основі глибокого вивчення педагогічної діяльності
вчителів надає їм методичну допомогу;
-
систематично
вивчає, узагальнює і впроваджує передовий педагогічний досвід;
-
апробує і
впроваджує в практику вчителів ідеї науки і новаторської методики;
-
забезпечує
відвідування шкіл педагогічної майстерності, творчих груп, створює умови для
творчої роботи вчителів;
відповідає за підготовку і проведення
науково-практичної конференції, педагогічних читань;
досліджує вплив методичної роботи на кінцевий
результат роботи учнів і вчителів;
- несе відповідальність за стан викладання окремого
предмета та рівень знань, умінь і навичок учнів з цієї дисципліни.
Керівник методоб'єднання має право вести педагогічно
обґрунтовану дослідно-експериментальну роботу, виступати з пропозиціями щодо
розвитку творчого пошуку вчителів, стимулювання їх праці
Основні напрями роботи методичного об'єднання вчителів
початкових класів
> Організаційна та навчально-виховна робота в 1—4 класах
спрямовується на формування у молодших школярів вміння вчитися, основних
компетентностей, яких потребує сучасне життя.
> Вона
повинна забезпечити подальше становлення особистості учня, умови для його
самореалізації та розкриття індивідуальних здібностей, приділяти серйозну увагу
інтелектуальному, моральному і фізичному розвитку учня.
> Методичну роботу спрямувати на методологічну
переорієнтацію навчання, на розвиток особистості учня, на варіативність
організації навчально-виховного процесу, уміння вибору інтерактивних
технологій.
> Зосередити увагу на підвищенні рівня навчальних
досягнень учнів, зокрема грамотного, виразного, чіткого мовлення, мовчазного
читання, уміння розв'язувати задачі.
> Впроваджувати інноваційні
технології в практичну роботу.
> Зосередити увагу на практичній спрямованості уроків,
впровадженні прийомів диференційованого навчання, сучасних форм групової
роботи.
> Реалізувати вимоги державних стандартів початкової
освіти щодо результативності навчання.
>
Формувати
в учнів уміння самостійно виконувати завдання за алгоритмами та інструкціями,
відпрацьовувати уміння наукової організації праці.
>
Зосередити
увагу на каліграфії та культурі ведення учнівських зошитів.
>
Подолати
авторитаризм у спілкуванні з дітьми.
>
Формувати
у школярів науковий світогляд, розуміння людської свідомості й моралі,
озброювати їх знаннями закономірностей розвитку природи і суспільства.
>
Набувати
знання про природу, екологічну культуру, свій рідний край, бережливе ставлення
до всього живого, що оточує нас.
>
Учити
розуміти і цінувати твори мистецтва, пам'ятки історії, красу і багатство
природи рідного краю.
> Розвивати потреби у здоровому способі життя, фізичному
та психологічному загартуванні, вироблення культурного і відповідального
ставлення до свого здоров'я.
> Розвивати потреби в творчій
праці, діловитості, виховання дисциплінованості, організованості.
> Удосконалювати роботу з творчо обдарованими дітьми.
>
Оволодіти
нетрадиційними формами проведення уроку, застосовуючи інтерактивні технології.
>
Створити
предметно-ігрові середовища для навчання дітей з 6-ти років на основі
особистісно-орієнтованої моделі навчання і виховання.
Шляхи
реалізації поставлених завдань
1. Вивчити методичні рекомендації щодо організації
навчально-виховного процесу в початкових класах.
2. Вивчати основні нормативні документи, що регламентують
функціонування початкової школи.
3. Відвідувати обласні курси підвищення кваліфікації в
ОІПОГТП.
4. Сформувати банк даних творчо обдарованих дітей.
5 Проводити математичні, українознавчі, валеологічні
ранки з метою підвищення інтересу до вивчення предметів.
6. Ознайомитися з кращим педагогічним досвідом роботи
творчих вчителів:
а) взаємо
відвідування уроків;
б) ознайомлення і вивчення досвіду роботи вчителів,
висвітленого на сторінках
журналів «Початкова школа», „Початкова освіта», «Розкажіть онуку».
журналів «Початкова школа», „Початкова освіта», «Розкажіть онуку».
7. Протягом року поповнювати кабінети роздатковим і
дидактичним матеріалами.
8. Брати участь у шкільному методичному об'єднанні
вчителів початкових класів.
9. Вчителі методичного об'єднання візьмуть участь в
роботі районних форм методичної роботи.
10. Взяти участь у шкільному конкурсі «Учитель року».
11. Взяти участь у підготовці матеріалів на районну
виставку педагогічної
майстерності.
майстерності.
12. Провести предметні олімпіади серед учнів 3-4-х класів.
І. Вступ
У
минулому 2015/16 навчальному році члени методичного об’єднання працювали над
вирішенням першочергових завдань навчання та виховання учнів у сучасних умовах.
Враховуючи рівень навчально-виховного процесу, особливості розвитку учнів
початкових класів, вчителі працювали над вирішенням такої проблеми:
«Творче спрямування діяльності педагогічного колективу на
всебічний розвиток юної особистості, формування її базових компетенцій на
основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його
потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності».
Аналіз зробленого свідчить про те, що протягом минулого навчального року
підвищився методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної
та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Виховання любові і поваги до рідної мови, пробудження почуття захоплення її
красою, ліричністю, милозвучністю, виразністю, а головне, отримання знань за її
допомогою – міцний і надійний гарант національного виховання.
Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класоводи широко
впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх
шкільних колег, педагогів міста, області, країни. Вони використовують
інтерактивні технології навчання для формування компетентностей як
інтегрованого результату навчальної діяльності.
Вчителі початкових класів володіють і використовують у роботі проектні
технології, технології ігрового навчання і технології організації навчального співробітництва та
такі форми інтерактивного навчання:
- ситуативне моделювання (рольова гра, програвання сценки, драматизація);
- кооперативно-групове (мікрофон, мозковий штурм, незакінчені речення);
- метод дискусії (займи позицію, дискусія в стилі телевізійного шоу);
- імітаційні ігри.
Робота методичного об’єднання будувалася на основі
діагностики та прогнозування, була спрямована на забезпечення потреб вчителя. В
минулому навчальному році вивчалось питання використання проблемно-пошукових
методів навчання з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів,
проводився випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів
навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, організовувалось
взаємовідвідування уроків з метою обміну досвідом роботи та дотримання
педагогічних вимог учнів..Проходило взаємовідвідування уроків, виховних заходів, вирішувались
проблемні питання, що виникали в процесі навчання та
виховання.
У школі широко практикують відкриті уроки, години спілкування, їх аналіз та
самоаналіз, ознайомлення вчителів з досягненнями психолого-педагогічної науки,
прогресивним педагогічним досвідом, огляд новинок педагогічної та методичної
літератури, використання новітніх технологій.
З 1 вересня 2012 року розпочалось впровадження Державного стандарту
початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 20.04.2011 № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової
загальної освіти.
Оскільки період навчання дитини в
початковій школі є початком особливої навчальної діяльності, яка вимагає від
дитини не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості,
вольових зусиль, новий зміст Державного стандарту укладений відповідно до мети
початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів
початкових класів, визначає зміст загальної початкової освіти, спрямовує
навчально-виховний процес на формування і розвиток духовно-моральних та
інтелектуальних цінностей молодших школярів.
Державний стандарт сформовано на
засадах особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює
чітке визначення результативної складової засвоєння змісту.
Згідно зі
стандартом освітній процес у початковій школі спрямовується на досягнення
результатів навчання учнів початкових класів — сформованих ключових і
предметних компетентностей.
Набуття загальнонавчальних та
цільових компетентностей діяльності є фундаментом наступного успішного
навчання школяра в основній школі.
Особливу увагу вчитель має приділяти збереженню та зміцненню фізичного
здоров'я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. Із цією метою організовують активну співпрацю з батьками, з
медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу,
учителями-предметниками. Результатами такої співпраці є:
краще вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров'я кожного
першокласника;
•
здійснення особистісно
орієнтованого навчання та виховання;
•
впровадження
здоров'язберігаючих технологій навчально-виховного процесу;
•
бесіди з батьками на
психолого-педагогічну тематику тощо.
Згідно
нового Державного стандарту вивчення іноземної мови розпочинається з 1-го
класу, а вивчення інформатики – з 2-го класу. Навчальні
досягнення учнів 2-х класів з предметів «Основи здоров’я», «Фізична культура»,
«Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Мистецтво», «Сходинки до
інформатики» оцінюються вербально.
Нова редакція
Державного стандарту початкової загальної освіти орієнтована на соціалізацію
особистості молодщого школяра. Зміст стандарту максимально розвантажений,
логічно вибудуваний, доступний для авторів навчальних програм, педагогічних
працівників, учителів початкових класів, методистів, наукових працівників.
Позитивними
змінами у новій редакції зазначеного документа є:
- забезпечення
наступності змісту дошкільної та початкової загальної освіти;
- особистісно
орієнтований підхід до навчально-виховного процесу в початкових класах;
- розроблення
єдиного змісту стандарту для всіх мов навчання;
- використання
здоров’язбережувальних технологій;
- екологічна
спрямованість освіти;
- на предмети
галузі «Мови і літератури» у 1 класі відведено 8 годин, де 1 година –
обов’язкове вивчення іноземної мови;
- посилено природничу складову стандарту,
зокрема введено нову освітню галузь – «Природознавство», а також Базовим
навчальним планом передбачено виділення на вивчення предмета «Природознавство»
у 1 - 4-х класах по 2 години щотижня;
- введено
освітню галузь «Суспільствознавство» через викладання у 3 – 4-х класах курсу «Я
у світі» (по 1 годині на тиждень);
- на варіативну
складову відведено у 1-4-х класах по 2 години;
Одним із шляхів
оновлення змісту освіти й узгодження його із сучасними потребами, інтеграцією
до європейського та світового освітнього простору є орієнтація навчальних
програм на набуття ключових компетентностей і на створення ефективних
механізмів їх запровадження.
Підвищенню педагогічної майстерності вчителів сприяє вивчення та обговорення різних книг відомих педагогів України (Сухомлинського, Макаренко, Амонашвілі), самоосвіта та робота над своїм проблемним питанням.
Підвищенню педагогічної майстерності вчителів сприяє вивчення та обговорення різних книг відомих педагогів України (Сухомлинського, Макаренко, Амонашвілі), самоосвіта та робота над своїм проблемним питанням.
Проблемне питання, над яким працює Корець Галина Федорівна: «Розвиток
творчих здібностей молодших школярів». Питання самоосвіти: «Використання
краєзнавчого матеріалу на уроках в початкових класах». Результати своєї роботи
висвітлює на відкритих уроках, в доповідях на шкільних МО.
Проблемним питанням, над яким працює Неделюк К.К. є:
«Використання інноваційних технологій навчання у початковій школі». Питання
самоосвіти: «Уроки-проекти в початковій школі». Результати своєї роботи
висвітлює на відкритих уроках, виховних годинах, в доповідях на шкільних МО.
Л. В. Корець поглиблено
працює над питанням: «Особистісно зорієнтоване навчання».Працює над питанням:
«Інтеграція у початковій школі». Результати своєї роботи висвітлює на відкритих
уроках, в доповідях на шкільних МО.
Корець А.В. працює над проблемою «Організація пізнавальної активності
учнів на уроках української мови шляхом застосування інтерактивних форм
роботи». Питання самоосвіти: «Застосування мультимедійних засобів навчання на
уроках у початковій школі».
Вчителі
початкових класів формують культуру писемного мовлення, проводять систематичну
роботу з вивчення орфографії, розвивають практичні навички побудови
синтаксичних конструкцій,стежать за охайністю зошитів учнів, вимагають від
учнів уважно ставитися дооформлення письмових робіт. На уроках проводиться
виховна робота. Виховують вчителі любов до рідного краю, до
рідної мови, розвивають інтерес до навчання.
На
уроках української мови вчителі формують в учнів всі види мовленнєвої
діяльності: аудіативні вміння, говоріння, читання і письмо. Все це забезпечує
уміння усної й писемної мовленнєвої діяльності, спрямовує на розвиток умінь
слухати й розуміти сприйняте на слух, уміння говорити, спілкуватися, а також
уміння читати й писати.
Змістовно, на високому
науково-теоретичному рівні був проведений урок
з основ здоров’я учителем Корець Г.Ф. (4 клас), відкритий урок з
математики
Неделюк К.К.(3 клас). Такі уроки використовуються для ознайомлення з новим матеріалом та для
його закріплення, для повторення раніше набутих уявлень і понять, а також для
повнішого їх осмислення, формування обчислювальних, графічних умінь та навичок,
розвитку основних прийомів мислення, розширення світогляду. Контрольні роботи з
математики проведені згідно з навчальними
програмами в повному обсязі.
Для підвищення навички читання вголос в
школі проводяться конкурси читців-декламаторів, вікторини. Члени МО
вчителів початкових класів використовують в навчальному процесі
власні творчі доробки. Школа, в якій діти із
захопленням декламують вірші, ставлять вистави, як правило, має
набагато менше проблем із вихованням учнів. Цікаво пройшли ранки „Осінній ярмарок”,
«Новорічна казка». На високому методичному рівні проведений бібліотечний урок
„Книги – діти розуму», на який були запрошені батьки учнів. До дня народження
Т.Г.Шевченка провели серед учнів 3-4 класів конкурс на краще читання
віршів.
Учні
4 класу (класовод Корець Г.Ф.) брали активну участь в різноманітних змаганнях,
конкурсах. Проводили дослідницько-краєзнавчу роботу у всеукраїнському конкурсі
«Моя Батьківщина – Україна», де зайняли 4 місце. Учениця цього ж класу Корець
Ірина здобула перемогу в ІІ зональному етапі конкурсу «Інтелектуальний олімп»,
захищала честь округу на районному етапі.
В школі з’явилася традиція: щорічно в
травні місяці проводити день здоров’я. Учні приймають
участь у змаганнях з футболу, проводяться різні естафети, конкурси.
А в кінці змагання учнів чекає смачний обід.
Свою діяльність вчителі початкових класів
спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери,
модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а
головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та
учнем.
Перевірка навичок читання, обчислювальних
навичок, навичок списування молодших школярів свідчить про
поліпшення результативності навчання.
У процесі роботи виправдали себе такі
форми як моделювання уроків, індивідуальна та групова робота із
слабовстигаючими та обдарованими учнями, корекція знань учнів на
основі діагностичної діяльності вчителя, розвиток здібностей і природних
обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання, розробка складних
тем програми, ознайомлення вчителів із досягненнями психолого-педагогічної
науки, прогресивним педагогічним досвідом, огляд новинок
педагогічної та методичної літератури.
У школі широко практикували відкриті уроки
та виховні заходи. Підвищенню педагогічної майстерності
вчителів сприяло вивчення та обговорення книг О.Савченко „Сучасний урок в
початкових класах”. Вчителі
школи постійно приймають активну участь у педагогічному конкурсі «Педагогічний ярмарок», де
презентують власні педагогічні роботи.
У своїй
роботі вчителі досягли певних успіхів у навчанні та вихованні молодших
школярів, формуванні пізнавальної самостійності учнів, розвитку зв'язного
мовлення, здібностей та інтересу до навчально-виховного процесу.
Результати державної підсумкової
атестації учнів 4 класу з української
мови, читання і математики.
Початковий
рівень,%
|
Середній
рівень,%
|
Достатній рівень, %
|
Високий
рівень, %
|
|
Укр. чит.
|
-
|
20
|
40
|
40
|
Укр.
мова
|
-
|
40
|
20
|
40
|
Математика
|
-
|
40
|
20
|
40
|
Перевірка навичок читання,
обчислювальних навичок, навичок списування учнів 2-4 класів свідчать про
поліпшення результативності навчання, порівняно з попередніми роками.
Учні знають склад чисел, таблиці арифметичних дій, відношень між
величинами, правильно використовують ці знання у розв'язанні відповідних
завдань, хоча інколи допускають незначні помилки, більшість через неуважність.
Спосіб читання відповідає критеріям, а темп у всіх учнів значно перевищує
нормативні показники. Учні у повному обсязі поглиблено усвідомлюють фактичний зміст твору.
Перевірка
навичок читання показала хороші результати. Здійснювалася вона індивідуально за
оповіданнями:
1 клас (5 учнів) - Василь
Сухомлинський „Поздоровляємо"
3 клас
(4 учні) – Василь Сухомлинський «Чорні
руки»
4 клас (5 учнів) –Василь
Сухомлинський „Материнське щастя".
При
перевірці навичок читання зверталася увага на:
·
спосіб читання (побуквенний,
відривний, плавний, складовий, плавний складовий з цілісним прочитанням окремих
слів, цілими словами і групами слів);
·
правильність (заміна, пропуски,
перестановки, спотворення, повтори);ї
виразність (проникати в емоційний
настрій твору, правильно вибирати і користуватися мовленнєвими інтонаціями та
позамовними засобами);
·
швидкість читання:
1-й клас – 20 і більше слів за хвилину;
3-й клас - 75-80 слів за хвилину;
4-й клас - 90-95 слів за хвилину.
Результати
навичок читання:
клас
|
Початковий рівень,
|
Середній рівень,
|
Достатній рівень,
|
Високий рівень,
|
1
|
-
|
40
|
-
|
60
|
3
|
-
|
-
|
25
|
75
|
4
|
-
|
20
|
20
|
60
|
В більшості учнів сформовані міцні навички
читання з урахуванням усіх її
характеристик (усвідомленість,
правильність, спосіб, темп, виразність читання). Школярі проникають в емоційний
настрій твору, правильно вибирають і користуються мовленнєвими інтонаційними та
позамовними засобами; знають фактичний зміст прочитаного; усвідомлюють смисл
описаних фактів, вчинків персонажів, правильно інтонують речення (різні за
метою висловлювання). Однак існує ряд питань, які потребують додаткової роботи
:
- частина учнів має низький рівень
орфографічної та пунктуаційної грамотності;
-
не завжди теоретичні знання
учні вміють застосовувати практично;
-
деякі учні мають незначний
інтерес до читання.
Протягом
навчального року молодші школярі беруть участь в різноманітних конкурсах. Це:
·
конкурс знавців рідної мови;
·
класні та шкільні олімпіади з
математики;
·
шкільні конкурси малюнків та виробів з
різних матеріалів;
·
всеукраїнський математичний конкурс
«Кенгуру»;
Та головне, до чого прагнуть вчителі
початкових класів, - це здружити школярів між собою та зробити шкільне життя
дітей цікавим і захоплюючим.
Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів початкових класів за
минулий рік показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень
викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції
навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Свою діяльність вчителі
початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої
атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а
головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Вся методична робота сприяла хорошому рівню підготовки школярів.
Але поряд із позитивним є і
недоліки:
-
недостатній рівень навичок
самоаналізу вчителів;
-
слабкий рівень забезпечення
роздатковим і додатковим матеріалом;
-
недостатній рівень
впровадження передового педагогічного досвіду,
-
використання інтерактивних
технологій на різних етапах уроків. Проаналізувавши роботу вчителів, членів
методичного об'єднання, можна
зробити висновок, що завдання, які випливають із науково-методичної
проблеми, виконані.
Виходячи з аналізу підсумків
навчально-виховного процесу за минулий навчальний рік, результатів
діагностування педагогів, методичне об'єднання в поточному 2015/2016
навчальному році працюватиме над вирішенням
проблеми:
«Компетентнісний розвиток молодших школярів».
Виходячи з цього, МО ставить такі
завдання:
1. Підвищуючи науково-методичну
підготовку, удосконалюючи педагогічну
майстерність, враховуючи індивідуальні здібності та нахили учнів,
тісніше
пов’язувати вивчення рідної мови, математики та інших предметів з
розвитком
мовленнєвих і пізнавальних умінь та формування національної
самобутності і
духовності школярів, виховання учня - творця відповідно до потреб
та запитів
суспільства.
2. Роботу МО спрямувати на всебічний
розвиток юної особистості,
вдосконалювати методичну культуру кожного педагога, використання
його
потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності.
3. Систематично знайомитись і
впроваджувати в практику сучасні освітні
технології та інновації.
4. Працювати над розвитком в учнів
самостійного критичного та креативного мислення, здійснювати індивідуальний
підхід до юної особистості, інтерактивного здобування знань.
5. Проводити систематично індивідуальну
роботу з обдарованими учнями.
6. Створити банк даних обдарованих учнів.
7. Сприяти виробленню в учнів правильного
каліграфічного письма.
8. Поповнювати „банк ідей” педагогічної
творчості вчителів.
9. Всебічно розвивати юну особистість.
10. Розкривати творчі здібності учнів
початкових класів.
11. Проводити предметні тижні, шкільні
олімпіади з математики, рідної мови.
Освіта ХХІ століття - освіта для людини.
Її „розвиваюча культуро-творча
домінанта” визначена в Концепції загальної середньої освіти. Ця
ідея підкреслюється і в Національній доктрині розвитку освіти України
ХХІ ст.
Чи будуть втілені ці інноваційні документи у життя, чи залишаться
вони міфами реформи, залежить від багатьох чинників об’єктивного й
суб’єктивного характеру. Насамперед усе залежить від нас, освітян, а також від
батьків і, звичайно ж, від нової генерації - учнів, яких ми сьогодні навчаємо
й виховуємо. І нам, вчителям
початкових класів, дуже імпонує вислів І.Франка: „Учителями школа
стоїть...”, у якому вбачається великий смисл, адже саме від учителя залежить майбутнє
всієї нації.
МО вчителів початкових класів дбає про те,
щоб школа була:
- школою радості для учня;
- школою творчості для вчителя;
- школою спокою для батьків.
ЗМІСТ
РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
на 2016- 2017 н.р.
№
|
Зміст роботи
|
Термін
|
Виконання
|
|
1.
|
Організація роботи з вчителями:
- опрацювання нормативно-правової
бази: Закон України «Про освіту»,
«Державний стандарт початкової освіти»,
додаток до листа МОН від
19.08.2016 року № 1009
«Щодо
інструктивно-методичних
рекомендацій із базових дисциплін».
- обговорення змін, що
відбулися у
науково-методичному
забезпеченні
навчально-виховному
процесу.
|
Вересень
жовтень
|
Голова м / о
|
|
2.
|
Взяти участь у проведенні практичних
зайняти:
- аналіз структури
навчальної
програми з предметів;
- складання календарно-тематичного
планування;
- ведення шкільної документації в
в
початкових класах.
|
Серпень
|
Голова м / о
|
|
3.
|
Взяти участь в районних семінарах з
питання сучасного викладання освітніх
галузей початкової школи.
|
Вересень
березень
|
Голова м / о
|
|
4.
|
Організувати роботу вчителів початкових класів над проблемою «
Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі».
|
Протягом
року
|
Голова м / о
|
|
5.
|
Взяти участь у творчих поїздках учителів з метою вивчення кращого
передового досвіду освітян.
|
Протягом
року
|
Голова м / о
|
|
6.
|
Провести діагностику рівня готовності
учнів до засвоєння навчального матеріалу.
|
Вересень
|
Голова м / о
|
|
7.
|
Обговорити результати перевірних робіт у випускних класах з держаної
підсумкової атестації і визначити шляхи усунення помилок на перспективу
викладання в наступних класах.
|
До 01.06.2017 р.
|
Вчителі початкових класів
|
|
8.
|
Приділяти більше уваги формування в учнів навичок усних, письмових
обчислень. Широко використовувати варіативні вправи на засвоєння табличних та
поза табличних випадків арифметичних дій, розвитку вмінь розв’язувати задачі.
|
Протягом
року
|
Вчителі початкових класів
|
|
9.
|
Відпрацьовувати навички читання молодших школярів.
|
Протягом
року
|
Вчителі початкових класів
|
|
10.
|
У процесі вивчення рідної мови широко використовувати великі можливості
конструктивної діяльності: вправи на зіставлення, переконструювання,
редагування, відновлення слів, речень, які програмують оволодіння
інтелектуальними уміннями.
|
Протягом
року
|
Вчителі початкових класів
|
|
11.
|
Сприяти розвитку само оцінної діяльності учнів, яка передбачає аналіз
якості особистої роботи та можливість її підвищення.
|
Протягом
року
|
Вчителі початкових класів
|
|
ІІ. Тематика засідань методичного об’єднання
І засідання
(серпень-вересень)
Тема. Особливості організації навчально-виховного процесу в
початкових класах загальноосвітніх
навчальних закладів у 2015-2016
навчальному році.
Мета. Вивчити основні нормативні документи, що
регламентують
функціонування початкової школи.
Обговорити виконання плану роботи
методичного об’єднання за 2015-2016 навчальний рік та затвердити план роботи на 2016-2017
навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
Форма проведення: круглий стіл
№
з/п
|
Тематика засідання
|
Відповідаль
ний за проведення
|
Відмітка про виконання
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
|
Виконання плану роботи за минулий 2015/16 н.р., обговорення
та затвердження плану роботи МО на 2016/17 н.р.
Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів:
-робота з Державним стандартом освіти;
-особливості організації навчально-виховного
процесу в початкових класах загальноосвітніх закладів у 2016/17 н.р.;
- інструктивно-методичні матеріали щодо контролю
та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів ЗНЗ ( додаток до
наказу № 1009 від 19.08.2016р.)
-опрацювати інструкцію щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів;
- оновлені програми початкової школи;
- зміни до програм;
- Концепція національно-патріотичного виховання
Колективне планування виховної роботи на
поточний навчальний рік, погодження
календарно-тематичних планів.
Методичні рекомендації до проведення
у загальноосвітніх закладах України
першого уроку .
Готовність кабінетів початкової освіти до роботи
в новому навчальному році.
Аналіз навчальних програм, підручників,
зошитів на 2016/17 н.р.
Розподіл доручень між членами МО.
Завдання членам МО:
- опрацювати інструктивно-методичні
листи,програми, підручники, посібники та зошити для початкової школи;
- підготувати матеріали до проведення конкурсу
ім.. П. Яцика, предметних олімпіад;
- підготувати доповідь
на тему: «Розвиток соціальної компетентності школярів.»
- активно приймати участь у різноманітних
шкільних і районних конкурсах
|
голова МО
Голова МО,
Члени МО
Члени МО
голова МО
Вчителі 1-4кл.
Вчителі 1-4кл.
Члени МО
Вчителі 3-4 кл.
Неделюк К.К.
|
ІІ засідання
Тема. Розвиток соціальної
компетентності школярів.
Мета. Актуалізувати питання про розвиток соціальної
компетентності школярів
науроках у початкових класах. Створити умови для поглиблення знань педагогів
щодо використання інноваційних технологій на
уроках. Розвивати комунікабельність. Виховувати інтерес до
самовдосконалення.
(жовтень- листопад)
Форма
проведення: круглий стіл
№ з/п
|
Тематика засідань
|
Відповідальний за проведення
|
Відмітка про виконання
|
1.
2.
3.
4.
5.
6
|
Доповідь на тему:
«Розвиток соціальної
компетентності школярів на уроках у сучасній школі.»
Відвідування та обговорення уроку з
природознавства в 2 класі.
Мета відвідування: розвиток соціальної
компетенції на уроці.
Підготовка дітей до конкурсу мовознавців.
Обговорити питання наступності початкової і
середньої ланки освіти. Адаптація учнів до навчання в 5 класі.
Аналіз помилок допущених учнями в контрольних роботах з математики і української мови.
Огляд новинок
психолого-педагогічної преси
Завдання членам МО:
- скласти графік взаємовідвідування занять
дошкільної та шкільної ланки;
-контролювати за дотриманням вимог щодо
оформлення письмових робіт з математики та української мови;
- організувати виставку кращих зошитів та
дитячих робіт;
- зробити вибірку методичної літератури на тему:
«Формування пізнавальних інтересів учнів на
уроках»
|
Неделюк К.К.
Корець Л.В.
Вчителі 3-4 кл.
Голова МО,
Члени МО
Вчителі поч. кл.
Члени МО
голова МО
Вчителі 2-4кл.
Корець Л.В.
|
ІІІ засідання
Тема. Формування пізнавальних
інтересів учнів на уроках.
Мета. Вивчити шляхи
вдосконалення роботи вчителів над підвищенням ефективності в набутті учнями
міцних знань; розглянути елементи сучасних технологій у навчальному процесі,
провести моніторинг знань з основних предметів за І семестр.
(грудень-січень)
Форма проведення: психолого-педагогічний
семінар.
№
з/п
|
Тематика засідання
|
Відповідальний за проведення
|
Відмітка про виконання
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
|
Доповідь на тему:
«Формування
пізнавальної самостійності учнів на уроках»
Аукціон ідей:
«Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів на уроках
української мови»
.
Відвідування та обговорення уроку з української мови у 4 класі.
Мета відвідування: ознайомлення із формами розвитку пізнавальних
інтересів учнів на уроці.
Психологічна скарбничка. Аналіз результатів анкетування «Що заважає мені вчитися?»
Моніторинг знань з основних предметів за І семестр.
Завдання членам МО:
- підготувати звіт «Мої педагогічні знахідки»;
- підготувати виставку дидактичного матеріалу;
- зробити вибірку методичної роботи на тему: «Створення ситуації успіху у
молодших школярів »
|
Корець Л.В.
Члени МО
Неделюк К.К.
Голова МО,
Члени МО
голова МО
Корець Г. Ф.
|
ІV засідання
(лютий-березень)
Тема. Створення ситуації успіху у
молодших школярів.
Мета. Поглибити знання педагогів про форми роботи
над створенням ситуації успіху. Удосконалювати знання про творчий підхід до формування в учнів навичок читання
Форма
проведення: обмін досвідом
№
з/п
|
Тематика засідання
|
Відповідаль
ний за проведення
|
Відмітка про виконання
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
|
Доповідь на тему:
«Створення ситуації успіху у молодших школярів».
Дискусія «Створення ситуації успіху в
навчально-виховному процесі».
Відвідування та обговорення уроку з музичного
мистецтва в 2 класі
Мета відвідування: створення ситуації
успіху на уроці
Затвердження текстів державної підсумкової атестації за 2016 – 2017
навчальний рік.
Творчий
звіт вчителів, що атестуються, за проблемними темами.
Ознайомлення з новинками методичної літератури.
Завдання членам МО:
-
підготувати звіт
про роботу МО;
-
підготувати папку уроків на тему «Мій найкращий урок 2016-2017
н.р.»;
-
підготувати доповідь на тему: «Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя».
|
Корець Г. Ф.
Голова МО,
Члени МО
Корець А. В.
голова МО
Корець Г.Ф.
Вчителі 1-4кл.
Голова МО,
Члени МО
Корець Г.Ф.
|
V засідання
(квітень-травень)
Тема.
Підсумки роботи
методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2015 – 2016 навчальний рік та
складання перспективного плану на
наступний рік.
Мета. Підвести підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2015 – 2016 навчальний рік,
заслухати звіти вчителів про підсумки роботи над проблемною темою,скласти
перспективний план роботи м/о на наступний навчальний рік.
Форма
проведення: педагогічний марафон.
№
з/п
|
Тематика засідання
|
Відповідальний за проведення
|
Відмітка про виконання
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
|
Доповідь на тему: «Адаптація учнів 1 класу до шкільного життя».
Відвідування та обговорення уроку з навчання грамоти у 1 класі.
Мета відвідування: адаптація учнів 1 класу.
Звіти вчителів «Підсумки роботи над
проблемною темою».
Аналіз контрольних робіт за ІІ семестр учнів 2 – 3 кл. та державної
підсумкової атестації учнів 4 кл.
Обмін досвідом «Діяльність класного керівника початкової школи щодо
сприяння процесу адаптації учнів до навчання в 5 класі».
Підсумок перевірки техніки читання учнів 1 – 4 класів.
Підведення підсумків роботи МО
вчителів початкових класів за 2015 – 2016 навчальний рік.
Складання перспективного плану роботи МО вчителів початкових класів на
2016 – 2017 н.р.
Завдання членам м/о:
-
поповнити свій робочий кабінет новими
наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом;
-
працювати під лозунгом «Кабінет – творча
лабораторія вчителя»
|
Корець Г.Ф.
Корець Г.Ф.
голова МО
Члени МО
Голова МО,
Члени МО
голова МО
голова МО
голова МО
|
III. Заходи з підвищення фахової майстерності педагогів
1. Вивчення, узагальнення і впровадження передового
педагогічного досвіду:
*
Кожному з
членів МО, що має власні методичні надбання чи високий рівень володінням певним
питанням навчально-виховної роботи, виступити із розповіддю про свій досвід на
засіданні МО. Ознайомлювати колег з таким досвідом у ході проведення відкритих
уроків, виховних заходів, взаємовідвідування уроків.
*
На
засіданні МО систематично ознайомлюватися з новинками психолого-педагогічної,
методичної літератури, фаховими, загальнопедагогічними періодичними виданнями;
*
Підтримувати
творчі зв'язки, провести «методичні мости» (обмін досвідом роботи) з методичним
об'єднанням вчителів початкових класів ЗОШ І-ІІ ст.
с. Шлапань (квітень).
2. Педагогам - членам МО брати активну участь у районних
семінарах-
практикумах вчителів початкових класів.
практикумах вчителів початкових класів.
3. Кожному вчителю працювати над виробленням особистого
творчого почерку,
створювати свою систему роботи.
створювати свою систему роботи.
ІV. Контроль за якістю навчальних
досягнень
Здійснювати тематичний контроль за:
- перевіркою технікою читання в 2-4 класах;
-дотриманням єдиних вимог до усного і
писемного мовлення;
-
проходженням
практичної і теоретичної програми;
-
проведенням
підсумкових контрольних робіт з української мови та математики (З—4 класи);
-перевіркою зошитів з
математики та української мови в 2-4 класах..
V. Проблемні питання, над вирішенням
яких поглиблено працюють учителі
№ з/п
|
Прізвище,
ім'я, по батькові вчителя
|
стаж
|
Результати
останньої атестації, термін
атестації
|
Проблема
для поглибленого опрацювання
|
Форма звітування
|
1.
|
Неделюк
Катерина
Кіндратівна
|
34 р.
|
Спец.
2011 р.
|
Використання
інтерактивних технологій навчання у початковій школі
|
Розробки
завдань, розробки уроків, участь у виставці «Творчі сходинки педагогів
Волині», виступи на шкільних МО
|
2.
|
Корець
Галина Федорівна
|
17 р.
|
Спец.
2011 р.
|
Розвиток
творчих здібностей молодших школярів
|
Виступи
на шкільних МО, розробки уроків,участь у виставці «Творчі сходинки педагогів
Волині»,
|
3.
|
Корець
Лариса
Володимирівна
|
5 р.
|
вища
2015 р.
|
Особистісно
орієнтоване навчання
|
Розробки уроків, виступи на шкільних МО
|
4.
|
Корець
Аліна Вікторівна
|
4 р.
|
вища
|
Організація
пізнавальної активносі учнів на уроках укр. мови шляхом застосування
інтерактивних форм роботи
|
Розробки
уроків, реферат
|
VІ. Організація
позакласної роботи
№ з/п
|
Зміст позакласної роботи
|
Відповідальний
|
Термін проведення
|
Примітка
|
1.
|
Свято Знань
|
Кл. кер. 1-4 кл.,
педагог-організатор
|
Вересень
|
|
2.
|
Інтерактивний творчий захід «Доброта – краса
душі людської»
|
Корець А.В.
|
Жовтень
|
|
3.
|
Проведення шкільного етапу міжнародного конкурсу
з української мови ім.. П.Яцика
|
Неделюк К.К.
|
Листопад
|
|
4.
|
Новорічне свято
|
Члени МО
|
Грудень
|
|
5.
|
Гра-змагання «Економічний
калейдоскоп»
|
Корець Л.В.
|
Лютий
|
|
6.
|
Родинне свято «Шануй батька
свого, матір свою…»
|
Члени МО.
|
Лютий
|
|
7.
|
«»Ні, я жива, я буду вічно
жити…» (ранок, присвячений дню народження Л. Українки)
|
Корець Г. Ф.
|
Лютий-березень
|
|
8.
|
Круглий стіл «Бережи свої та
шкільні речі»
|
Бібліотекар
|
Березень
|
|
9.
|
Проведення шкільного етапу
конкурсу читців поезії рідного краю.
|
Члени МО
|
Квітень
|
|
10.
|
Тиждень дитячої книги
|
Неделюк К.К.
|
Травень
|
|
11.
|
Спортивне свято «Тато, мама, я
– спортивна сімя»
|
Klasovodi
|
Травень
|
|
12.
|
Взяти участь у Всеукраїнських
природничо-математичних конкурсах «Колосок», «Кенгуру», «Кришталева сова».
|
Неделюк К. К.
Корець Л. В.
|
Протягом
року
|
|
13
|
Брати участь у природоохоронній
діяльності.
|
Члени МО
|
Протягом
року
|
VІІ. Графік
проведення годин спілкування
Хто проводить
|
клас
|
Тема години спілкування
|
Методична мета
|
Термін проведення
|
Корець Г.Ф.
|
1
|
«Знай і
шануй символи України»
|
Національно-патріотичне виховання
|
Листопад
|
Корець Л. В.
|
2
|
«Іде святий Миколай»
|
Формування духовних цінностей і продовження
традицій українського народу
|
Грудень
|
Неделюк К.К.
|
4
|
«Українському роду нема переводу»
|
Національно-патріотичне виховання
|
Квітень
|
VІІІ. Заходи щодо зміцнення навчально-матеріальної бази
№ з/п
|
Зміст по зміцненню
|
Відповідальний
|
Термін проведення
|
Примітка
|
1.
|
Виготовлення
карток для групової роботи на уроках читання у 4 класі на тему «Сторінки з
книги Природи».
|
Неделюк К. К.
|
Протягом
І семестру
|
|
2.
|
Виготовити
картки для парної та групової роботи з української мови по темі «Прикметник».
|
Корець Л. В.
|
Протягом року
|
|
3.
|
Виготовити
набори букв та цифр для формування тактильного сприйняття учнів 1 класу.
|
Корець Г.Ф.
|
Протягом
І семестру
|
|
4.
|
Виготовлення
карток для групової та парної роботи на уроках курсу «Я і Україна».
|
Неделюк К. К.
|
Протягом року
|
|
5.
|
Виготовити
демонстраційні картки для роботи на уроках образотворчого мистецтва
|
Корець
А. В.
|
Протягом року
|
|
6.
|
Виготовлення
карток для парної роботи на уроках математики в 1 класі на тему «Додавання та
віднімання в межах 10».
|
Корець
Г.Ф.
|
Протягом
І семестру
|
|
7.
|
Виготовлення
карток для групової та парної роботи на уроках читання.
|
Корець Л. В.
|
Протягом року
|
|
8.
|
Виготовлення
проектів з курсу «Я і Україна» на тему «Жива природа».
|
Неделюк К.К.
|
Протягом року
|
ІХ. Організація самоосвіти
вчителів
№
з/п
|
Завдання і зміст роботи
|
Термін
|
Відповідальний за виконання
|
1.
|
Залучити членів методичного об’єднання в роботу:
·
теоретичних конференцій, творчих груп школи, міста;
·
семінарів по обміну досвідом;
·
школи передового педагогічного досвіду молодих
вчителів;
·
психолого-педагогічних семінарів вчителів.
|
протягом року
|
голова методичного об’єднання
|
2.
|
Опрацювати навчальні програми, підручники для 1-4 класів,
інструктивно-методичні листи, матеріали, рекомендації.
|
до 1 жовтня 2009 року
|
голова методичного об’єднання
|
3.
|
Продовжити розробляти та підбирати
матеріали до тематичної перевірки знань школярів.
|
протягом року
|
голова методичного об’єднання
|
4.
|
Організувати співпрацю між вчителями початкових класів, вчителями
іноземної мови та вихователями групи продовженого дня:
·
відвідування вчителями занять самопідготовки,
спортивних годин, виховних заходів у групі продовженого дня;
·
відвідування вихователями групи продовженого дня та
вчителями іноземної мови уроків у класах, де навчаються вихованці;
·
вирішення проблемних питань та ситуацій, що виникають в
процесі навчання і виховання.
|
протягом року
|
голова методичного об’єднання,
вчителі початкових класів, вихователі групи продовженого дня,
вчителі іноземної мови
|
Самоосвіта
№ з/п
|
Прізвище, імя, по батькові вчителя
|
Тема
|
Форма звітування
|
1.
|
Неделюк
Катерина Кіндратівна
|
Уроки-проекти
в початковій школі
|
Розробки
уроків, участь у виставці «Творчі сходинки педагогів Волині»
|
2.
|
Корець
Галина Федорівна
|
Використання
краєзнавчого матеріалу на уроках в початкових класах
|
Розробки завдань, розробки уроків,
доповіді,
участь у виставці «Творчі сходинки педагогів Волині»
|
3.
|
Корець
Лариса Володимирівна
|
Інтеграція
у початковій школі
|
Розробки
уроків
|
4.
|
Корець
Аліна Вікторівна
|
Застосування
мультимедійних засобів навчання на уроках у початковій школі
|
Доповідь
|
Х. Заходи по вивченню і підвищенню рівня
знань,
умінь та навичок учнів
№
з/п
|
Завдання і зміст роботи
|
Термін
|
Відповідаль-ний за виконання
|
Де буде обговорено
|
1.
|
Провести контрольні
роботи з математики, української мови
та перевірити техніку читання учнів початкових класів.
|
в кінці кожного
семестру
|
директор
|
наказ,
засідання
МО
|
2.
|
Перевірити стан ведення
учнівських зошитів, щоденників.
|
листопад
березень
|
директор
|
довідка,
засідання
МО
|
3.
|
Проводити методичні
оперативки:
·
опрацювання інструктивно нормативних документів,
методичних листів;
·
підсумки перевірки навчально-тематичного планування;
·
підготовка до тижня молодших школярів, підсумки тижня;
·
підсумки роботи за перший семестр, завдання на другий
семестр;
·
результати перевірок учнівських зошитів, щоденників,
класних журналів;
·
організація творчого звіту вчителів, що атестуються;
·
ступінь підготовленості учнів 4-их класів до навчання у
середній школі;
·
організація дозвілля школярів у денному пришкільному
таборі.
|
вересень
жовтень
листопад
грудень
січень
лютий
квітень
травень
|
директор,
голова методичного
об’єднання
|
засідання
МО,
наради при заступнику директора
|
ХІ. Вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду
№ з/п
|
Завдання і зміст
роботи
|
Термін
|
Відповід.
за виконання
|
1.
|
Продовжувати вивчати і
впроваджувати в практику педагогічний досвід учителів:
- професора Красноярського
педагогічного університету В. К.
Дяченка – концепція колективних способів навчання;
- В.О. Сухомлинського – ідеї розвивального навчання молодших
школярів у педагогічній спадщині;
- О.
Я. Савченко – дидактико-методичні засади підручників;
- С. П. Логачевської – диференційований підхід до навчання учнів;
- Ш.
О. Амонашвілі – застосування ігрових методів у навчанні 6-річних школярів; гуманізація та
демократизація навчально-виховного процесу в початковій школі;
- О.
М. Миколаєва – оволодіння навичками читання, письма і математики;
- Є. М. Литвин – розвиток зв’язного мовлення школярів;
- В.
П. Антипець – формування навичок читання і навчання грамоти;
- О.
М. Потапова – особливості навчання каліграфічному письму;
- Л.
П. Дашевської – формування узагальнених способів розумової діяльності.
|
протягом року
|
учителі
|
2.
|
Організовувати
взаємовідвідування уроків, занять самопідготовки, виховних заходів з метою
обміну досвідом роботи та дотримання єдиних вимог до учнів.
|
протягом року
|
голова методичного
об’єднання
|
VІІ. План
спільної роботи школи і групи дітей старшого дошкільного віку, які не
відвідують дошкільні заклади
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відповідальні
|
Відмітка про виконання
|
||
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА
|
|||||
1.
Проведення "круглих столів"
|
|||||
Про
особливості сучасного стану впровадження оновленого змісту початкової освіти
(вимоги Державного стандарту загальної початкової школи)
|
Вересень
|
Учителі
1-го та 4-го класів
|
|||
Про
навчання і виховання дітей шестирічного віку, психологічні особливості
адаптації першокласників (Державний стандарт, Рекомендації МОН щодо
проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику")
|
Грудень
|
Учителі
1-го та 4-го класів
|
|||
Про
результати впровадження Державного
стандарту початкової школи
|
Травень
|
Учителі
1-го та 4-го класів
|
|||
2. Взаємовідвідування уроків та занять
|
|||||
Заняття
з мовленнєвого спілкування;
урок
навчання грамоти (читання)
|
Січень
|
Учителі 1-го та 4-го класів
|
|||
Заняття з математики; урок математики
|
Лютий
|
Учителі 1-го та 4-го класів
|
|||
Заняття з навчання грамоти;
урок навчання грамоти (письмо)
|
Квітень
|
Учителі 1-го та 4-го класів
|
|||
Заняття з ознайомлення з
навколишнім середовищем; урок природознавства
|
Жовтень
|
Учителі 1-го та 4-го класів
|
|||
3. Проведення моніторингу рівня
підготовки вихованців ДНЗ до шкільного навчання
|
|||||
Аналіз підготовки вихованців групи старшого
дошкільного віку до шкільного навчання
|
Травень
|
Учитель 4-го класу
|
|||
ЕКСКУРСІЇ ДО НАВЧАЛЬНОГО
ЗАКЛАДУ
|
|||||
Ознайомлення вихованців групи старшого дошкільного
віку зі школою, класами, бібліотекою,
спортивним майданчиком
|
Вересень, квітень
|
Учителі 1-го та 4-го класів
|
|||
Народні свята, розваги для
дітей старших груп та учнів початкових класів: "Масляна";
"Великдень"
|
Лютий, травень
|
Учителі початкових класів
|
|||
ШЕФСЬКА РОБОТА
|
|||||
Ремонт іграшок та книжок
|
Протягом року
|
Учителі, учні
|
|||
Виготовлення учнями 4-х класів
наочного матеріалу для вихованців групи старшого дошкільного віку
|
Листопад-грудень
|
Учителі, учні
|
|||
Театралізовані вистави за участі учнів 1-4-х класів
|
Протягом року
|
Учителі, учні
|
|||
Виступ шкільної агітбригади з правил дорожнього
руху та пожежної безпеки
|
Протягом року
|
Учителі, учні
|
|||
РОБОТА 3 БАТЬКАМИ
|
|||||
Участь учителів початкових класів у батьківських
зборах з батьками учнів старшого дошкільного віку
|
Грудень
|
Учителі початкових класів
|
|||
Лекторій для батьків "Психологічні аспекти
готовності дитини 6-річного віку до школи"
|
Березень
|
Учителі початкових класів
|
|||
Дні відкритих дверей у школі для батьків
вихованців
|
Протягом року щосереди
|
Учителі
|
|||
Збори для батьків майбутніх першокласників
|
Травень
|
Адміністрація закладу, психолог
|
|||
Інформаційні тематичні виставки:
• "Ми —
школярі";
• "Готуємося до школи";
• "Ми з Країни Дитинства".
Оформлення стенду з охорони життя та безпеки
життєдіяльності "Щоб не сталось лиха"
|
Вересень, квітень, листопад, лютий
|
Учителі, вихователі, учні
|
|||
Структурна
модель наступності й перспективи в роботі двох перших ланок освіти
Дитячий
садок
1. Зустріч із першокласниками
2. Екскурсія до школи «У гостях у школярів»
3. Ділова зустріч за круглим
столом із першою вчителькою
4. Гуртки «Логіка світу»,
«Світ мистецтва», «Азбука виховання»
5. Оцінка особистісного
розвитку дошкільників
6. Батьківські збори «Ми
готові вже до школи»
школа
1. Діагностично-консультативний
пункт «Майбутній школяр»
2. Батьківський педагогічний
всеобуч «Крок до школи»
3. День відчинених дверей
«Садок — школа»
4. Підготовчі курси вихідного
дня «Дошколярик»
5. Анкетування
6. Куточок для батьків
«Незабаром до школи»
7. Батьківські збори «Перший
раз у перший клас»
8. Визначення рівня психологічної
зрілості дітей
Спільна
роботи школи і дитячого садка
1. Програма розвитку дітей
старшого дошкільного віку «Впевнений старт»
2. Державний стандарт
початкової загальної освіти
3. Психолого-педагогічний
семінар «Актуальні питання наступності»
4. Спільне засідання кафедри
«Наступність і перспектива в роботі двох ланок освіти»
5. Постійний консультпункт
«Раді зустрічі»
6. Педагогічний міст «Перші
кроки нескінченною дорогою пізнання»
7. День спільних справ
8. Засідання педагогічної
ради «Підготовка учнів до навчання в 1-му класі — справа всіх і кожного»
9. Індивідуальні, групові
консультації
10.
Участь у традиційних святах школи та дитячого садка , .
11.
Конструювання індивідуальної програми розвитку учня 1-го класу
План
спільної роботи ДНЗ і школи
ДНЗ
1.
Брати участь у спільних із НВК теоретичних і практичних семінарах із метою
підвищення професійного рівня педагогів і забезпечення таким чином оптимального
рівня якості освіти.
2.
Ознайомити вихователів та інших спеціалістів, які працюють із дітьми старшого
дошкільного віку, з варіантами корекції практичних умінь і навичок майбутніх
першокласників.
3.
Надавати батькам консультаційно-діагностичну допомогу в розв'язанні питань
соціальної адаптації дітей до умов шкільного життя.
4.
Ознайомити батьків із програмами розвитку дітей старшого дошкільного віку в
умовах дошкільного закладу та першого класу НВК, проводити відкриті заняття й
методичні заходи.
5.
Регулярно проводити відкриті перегляди різних видів діяльності у випускних
групах
дошкільного
закладу для вчителів початкових класів із метою демонстрації кращих зразків
педагогічних технологій і обміну досвідом.
6.
Відповідно до спільного плану роботи ДНЗ і НВК проводити фізкультурно-спортивні
літературно-музичні та театралізовані свята.
школа
1.
Вивчати особливості освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку в
умовах ДНЗ.
2.
Комплектувати перші класи на диференційованій основі і забезпечувати
наступність у роботі на рівні початкової ланки НВК.
3.
Проводити протягом року консультативну і методичну роботу, спрямовану на
забезпечення успішної адаптації дітей до умов НВК, з використанням
взаємовідвідування, спільних семінарів тощо.
4.
У процесі шкільного навчання продовжити роботу щодо забезпечення фізичного,
психічного, емоційного благополуччя дітей, розвитку їхніх творчих здібностей у
різних видах діяльності.
5.
Спільно зі спеціалістами ДНЗ обговорювати підсумки успішності випускників,
причини неуспішності, проблеми адаптації.
6.
Проводити відкриті уроки вчителів початкових класів для вихователів, інших
спеціалістів ДНЗ з метою демонстрації кращих зразків педагогічних технологій і
обміну досвідом.
7.
Проводити ознайомлювальні зустрічі вчителів початкових класів із майбутніми
першокласниками та їхніми батьками.
8.
Брати участь у батьківських зборах у ДНЗ з питань підготовки дитини до школи.
9.
Проводити в канікулярний період спільні заходи із залученням дітей старшого
дошкільного віку, учнів початкових класів та їхніх батьків.
ХІІІ. Заходи
щодо впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти
Заходи
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
||||
1
|
Самостійно детально опрацювати Державний стандарт
початкової освіти
|
Вересень
|
Учителі початкових класів та вчителі-предметники
|
|||
2
|
Упроваджувати інформаційно-комп'ютерні технології
в роботі з молодшими школярами
|
Протягом року
|
Учителі початкових класів та вчителі- предметники.
|
|||
3
|
Активізувати спілкування з колегами в мережі
Інтернет та висвітлювати результати впровадження Державного стандарту в
Методичних виданнях, на сторінках ЗМІ та на сайтах.
|
Протягом року
|
Учителі початкових класів та вчителі- предметники
|
|||
4
|
Забезпечити спрямованість освітнього процесу на
формування і розвиток ключових і предметних
компетентности
особистості
|
Протягом року
|
Учителі початкових класів та вчителі-предметники
|
|||
5
|
За результатами навчання в початковій школі
формувати в учнів бажання і вміння вчитися, готовність до освіти в основній
шкоді і самоосвіти, навички співпраці в різних видах діяльності, математичну
грамотність і грамотність у галузі читання як читання впродовж життя.
|
Протягом року
|
Учителі початкових класів та вчителі-предметники
|
|||
Шляхи реалізації проекту
«Державний
стандарт початкової загальної освіти — нова дорога в майбутнє»
№
|
Заходи
|
Термін
виконання
|
Виконавці
|
Організаційна діяльність
|
|||
2
|
Опрацювати на засіданнях кафедри початкового
навчання:
• Державний стандарт початкової загальної
освіти;
• нормативні документи щодо впровадження
Державного стандарту;
• порівняльний аналіз навчальних програм
|
Завідувач кафедри початкового навчання '
|
|
5
|
Поповнювати фонд бібліотеки, методичних
бібліотек учителів навчальною та методичною літературою щодо Державного
стандарту початкової загальної освіти
|
Постійно
|
Уителі початкових класів
|
6
|
Забезпечувати наступність у роботі дитячого
садка та початкової ланки освіти
|
Постійно
|
Адміністрація , учителі початкових класів
|
7
|
В ігровій кімнаті створити дієвий центр
психологічного розвантаження для учнів початкових класів
|
Педагог 1-го класу
|
|
Науково-методична
діяльність
|
|||
2
|
Брати участь у науково-методичних семінарах,
зустрічах, семінарах-практикумах, конференціях, психолого-педагогічних
тренінгах, у роботі методичних об'єднань
|
Постійно
|
Адміністрація , вчителі початкових класів
|
3
|
Провести тиждень початкової школи «На шляху
перетворень» для відпрацювання нових методик і підвищення наукового та методичного
рівнів педпрацівників в умовах переходу на новий зміст освіти
|
Квітень
|
Директор, учителі початкових
класів, вихователі ГПД
|
8
|
Висвітлювати результати впровадження Державного
стандарту на сторінках. ЗМ, сайтах, у фахових журналах
|
Постійно
|
Учителі початкових класів
|
9
|
Брати участь у ярмарку педагогічних інновацій
|
Щорічно
|
Учителі поч. класів
|
Навчально-виховна
діяльність
|
|||
1
|
Забезпечити спрямованість освітнього процесу на
формування ключових і предметних компетентностей особистості та оволодіння
універсальними навчальними діями
|
Постійно
|
Учителі початкових класів
|
2
|
Ширше впроваджувати інформаційно-комп'ютерні
технології в роботі з молодшими школярами
|
Учителі початкових класів
|
|
3
|
Активізувати спілкування з колегами в мережі
Інтернет, брати участь в Інтернет-семінарах
|
Постійно
|
Учителі початкових класів
|
4
|
Упроваджувати в практику роботи досвід
«Інтерактивні методи навчання молодших школярів»
|
Учителі початкових класів
|
|
5
|
Робота над проблемами:
• «Елементи розвивального навчання в початкових
класах»;
• «Розвиток мовленнєво-комунікативних
здібностей молодших школярів»; .
• «Розвиток творчих здібностей учнів початкових
класів»
|
Керівники проблемних семінарів
|
|
6
|
Установлення та підтримка педагогічної
співпраці «діти-батьки - педагоги» шляхом запровадження новітніх форм
роботи з батьками
|
Адміністрація , учителі початкових класів
|
|
7
|
Залучати батьків до Інтернет-зборів
|
Щорічно
|
Учителі початкових
класів
|
8
|
Проводити свято-звіт «Сто днів навчання у першому класі»
|
Щорічно, листопад
|
Учитель 1-го класу
|
9
|
Проводити звіт-презентацію «Випускник
початкової школи»
|
Щорічно, травень
|
Учитель 4-го класу
|
ВідповістиВидалитиг-н педро зробив все можливо, щоб допомогти мені з судом, який я використовував для розширення свого лісопильного бізнесу, вони були дружелюбними, професійними та абсолютними жемчужинами для роботи. я рекомендую зв'язатися з будь-яким, хто ищет суд. pedroloanss@gmail.com.